Середа, 18.10.2017, 13:55
Старокостянтинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №8
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Навчальна діяльність [12]
Виховна робота [5]
Розробки уроків [4]
Розробки уроків вчителів школи
Методичні розробки [12]
Методичні розробки педагогічних працівників школи
Матеріали, що брали участь у виставках, конкурсах, МАН [12]
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Логін:
Пароль:
 Каталог статей
Головна » Статті » Науково-методична робота » Методичні розробки

Розвиваюча функція навчання іноземної мови

Розвиваюча функція навчання іноземної мови

Сутність розвиваючої функції навчання полягає в розвитку учнів у процесі навчання. Перш за все розвиваюче навчання сприяє розвиткові мислення, формуванню волі, емоційно-почуттєвої сфери, навчальних інтересів, мотивів і здібностей. Передусім - це розвивиток мислення учнів на основі загальних розумових дій і операцій. Учні загальноосвітньої школи мають навчитися: 
-    структуруванню знань;
-    систематизації знань;
-    конкретизації знань;
-    варіюванню знаннями; 
-    доведенню, тобто логічному розмірковуванню;
-    формулюванню;
-    поясненню;
-    класифікації;
-    аналізу, тобто виокремленню ознак, властивостей, відношень понять, знаходження спільних і відмінних їх властивостей; 
-    синтезу, тобто поєднання, складання частин;
-    порівнянню, тобто виділення окремих ознак понять, знаходження спільних і відмінних їх властивостей; 
-    абстрагуванню - виділення істотних ознак, понять відкиданням неістотних; 
-    узагальненню - виокремлення ознак, властивостей, істотних для кількох понять.
Крім того, під час навчального процесу вчитель сприяє розвиткові в учнів наполегливості за допомогою проблемних ситуацій, завданнь, дискусій тощо); розвиває їхні емоції - здивування, радість, цікавість, парадоксальність, переживання за допомогою відповідних ситуацій.
     В навчальному процесі реалізуються різноманітні стратегії навчання іноземній мові. При цьому, найбільш ефективними є ідеї щодо навчання не просто мови, а формування комунікативної компетенції в широкому її значенні.
В державному стандарті щодо рівнів володіння іноземною мовою зазначається, що формування комунікативної компетенції пов’язано з соціокультурними та соціолінгвістичними компетенціями.
Отож, соціокультурна та соціолінгвістична компетенція – це знання, уміння та навики використовувати у спілкуванні іншомовні соціокультурні і соціолінгвістичні явища країни, мова якої вивчається. Але потрібно зазначити, що в процесі вивчення англійської мови учні знайомляться не лише з реаліями та традиціями іншомовної країни, але й вивчають різні сфери життя своєї країни, знайомляться з досягненнями національної культури, української історії, традиціями та нормами сучасного суспільного життя. Це стимулює пізнавальну активність учнів у процесі вивчення англійської мови, у сфері моральних і світоглядних проблем, розвиток рефлексії, нормативно-цінносного смислоутворення, внутрішнього діалогу та особистісної саморегуляції, які є основою формування і розвитку соціально-комунікативної активності особистості.
Підготовка учнів до життя, трудової та творчої діяльності закладається у загальноосвітній школі. Для цього процесу навчання організаційна методика уроку повинна бути побудована так, щоб широко спонукати учнів до самостійної творчої діяльності по засвоєнню нових знань та успішному застосуванню їх на практиці. Включення в зміст навчання країнознавчих знань забезпечують засвоєнням учнями не лише реалій іншої національної культури, розширення їхнього загального кругозору, а також підвищення інтересу до іноземної мови.
Навчаючи іноземної мови, для того, щоб забезпечити зацікавленість учнів у вивченні іноземної мови та вищий рівень її засвоєння, а також розширити кругозір учнів, ми використовуємо соціолінгвістичний матеріал з наступних сфер:
1) учбово-професійна сфера спілкування: (оголошення по працевлаштуванню; розклад уроків; вирізки з газет і журналів про систему освіти, шкільні проблеми; рекламні проекти різних навчальних центрів ( курси іноземної мови, підвищення кваліфікації); програми різних заходів (музичних, образотворчих, спортивних).
2) соціально-культурна сфера спілкування: (запрошення на виставки, концерти, у музеї;програми екскурсій, турів, розваг під час літнього відпочинку; вхідні квитки на видовищні заходи; репродукції художніх творів; рекламні проспекти, довідники з ілюстраціями визначних пам'яток, карти-плани міст; програмки й афіші спектаклів, концертів, фестивалів, масових видовищ).
3) побутова сфера спілкування:(предмети побуту; проекти – реклами: готелів, кемпінгів, перукарень; схеми-плани усіх видів транспорту; проїзні квитки усіх видів транспорту; рахунки для оплати різних видів послуг).
4) торгово-комерційна сфера спілкування(рекламні проекти різноманітних товарів; запрошення-реклами в ресторани, кафе, бари (із зазначенням різноманітних страв та послуг); меню замовлених страв, відомості про доставку їх додому, зазначення їхньої вартості; рецепти приготування національних блюд; рахунка за покупки, обіди, вечері).
5) спортивно-оздоровча сфера спілкування:(реклама оздоровчих центрів, спортивних комплексів; афіші про масові спортивні заходи; рекламні проспекти різних лікувальних заходів і засобів).
6) сімейно-побутова сфера спілкування:(листи, листівки, запрошення; візитні картки; бланки вітальних листівок у зв'язку з різними святами (народження, весілля, ювілей).
               Функціонально-цільове призначення вищезгаданих наочних матеріалів може бути різним. Але в основному вони використовуються вчителями іноземних мов для отримання учнями країнознавчих знань. Наприклад, учитель демонструє прагматичні матеріали, повідомляє інформацію, доповнює зміст підручника, або ж учні самостійно “добувають” інформацію з прагматичних матеріалів.
Ще одним ефективним способом збагачення учнів соціолінгвістичними знаннями є домашнє читання.
Читання художніх творів забезпечує досить часту повторюваність лексичних одиниць у нових контекстах, комбінаціях і знайомих граматичних конструкціях з новим лексичним наповненням. Лексика художніх текстів тісно стикається із загальновживаним словником розмовної мови.
Використання художніх текстів невіддільне від країнознавчого аспекту викладання іноземних мов. Поряд з вирішенням основних мовних і лінгвістичних задач домашнє читання може сприяти здійсненню важливої освітньої мети, а саме введення учнів у світ культури різних країн.
До країнознавчого та соціолінгвістичного змісту відносяться також біографія письменника, події, що лежать в основі літературного твору, сама тематика, що має завжди культурно-історичне забарвлення, середовище, в якому відбувається дія, тобто ті фонові знання, що незмінно складають країнознавчий та соціальний потенціал будь-якого твору високого художнього рівня.
При читанні художніх творів ми зорієнтовувємо учнів у місці і часі розгортання подій, щоб у них склалося уявлення про культурно-національну специфіку окремих країн, а також про ту історичну епоху, на тлі якої розвиваються події.  
Отже, підсумовуючи вище сказане, можна зробити висновок, що відкрити доступ до потенційних можливостей людини, зробити навчання доступним, результативним, цікавим, приносячим самозадоволення, означає відкрити себе назустріч багатогранному пізнанню світу, що є одним з основоположних принципів освіти, навчання і всестороннього розвитку.
Такі розвиваючі аспекти вивчення англійської мови, як моделювання життєвих ситуацій повсякденного спілкування, формування соціально-комунікативної активності підлітків і виховний потенціал комунікативної методики вивчення іноземної мови сприяють внеску іноземної мови в процес розвитку гармонійної особистості.

Категорія: Методичні розробки | Додав: arsenal95 (20.02.2015)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2017
Годинник
Погода
Пошук
Газета "Колосочок"

Журнал "Колосок"
Календар
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Який напрям навчання тобі до вподоби
Всього відповідей: 185
Друзі сайту
Сайт управління освіти
ЗОШ №1
Ліцей
ЗОШ №3
ЗОШ №4
ЗОШ №5
ЗОШ №6
ЗОШ №7
Гімназія
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz