П`ятниця, 15.12.2017, 07:27
Старокостянтинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №8
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Навчальна діяльність [12]
Виховна робота [5]
Розробки уроків [4]
Розробки уроків вчителів школи
Методичні розробки [12]
Методичні розробки педагогічних працівників школи
Матеріали, що брали участь у виставках, конкурсах, МАН [12]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Логін:
Пароль:
 Каталог статей
Головна » Статті » Науково-методична робота » Методичні розробки

Використання ІКТ у навчально-виховному процесі

Інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі

Вдале поєднання традиційних методів навчання з інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) може значно підвищити продуктивність вивчення будь-якого предмета. Ілюструючи події, процеси та явища, які є об'єктами вивчення, за допомогою ІКТ, учитель урізноманітнює урок, робить його інтенсивним, інтерактивним. Крім того, слід зазначити, що учням на таких уроках більш цікаво.
Під ІКТ ми розуміємо засоби введення, накопичення, зберігання, передавання, оброблення, контролю і виведення інформації, які ґрунтуються на використанні комп'ютерної техніки, комунікацій і новітніх технологій.
Використання у навчально-виховному процесі ІКТ сприяє гармонійному формуванню творчої та діяльнісної особистості учня.

Організація уроку з використанням ІКТ
На уроці з використанням ІКТ в учнів розвивається пізнавальна діяльність, логічне мислення, увага, пам'ять, вони стають більш активними, адже такий спосіб подачі інформації має ознаки ігрового.
Систематичне використання ІКТ на уроці дає змогу розв'язати такі завдання:
•        зробити роботу на уроці більш наочною, інтенсивною та прозорою для всіх учасників навчально-виховного процесу;
•        встановити міжпредметні зв'язки з інформатикою;
•        підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу учнями;
•        застосовувати у навчанні особистісно орієнтований підхід, створювати ситуацію успіху.
Використання ІКТ на уроці відкриває перед учасниками навчально-виховного процесу нові можливості, зокрема такі, як:
•        введення, накопичення, зберігання, передавання, оброблення, контроль і виведення інформації у текстовому, графічному, аудіо-, відео- та інших форматах;
•        пошук необхідної у певний момент уроку інформації;
•        закріплення отриманих знань на практиці, а також отримання практичних навичок роботи з комп'ютерними технологіями;
•        швидке оцінювання отриманих знань, умінь і навичок;
•        організація спілкування на новому рівні (наприклад, дистанційно) тощо.

Переваги використання ІКТ у навчально-виховному процесі
Використання ІКТ у загальноосвітньому навчальному закладі має значні переваги для всіх учасників навчально-виховного процесу — учителів, учнів, адміністрації, батьків.
Наприклад, учитель, який уміло використовує ІКТ у своїй роботі, має змогу:
•        підвищувати ефективність уроку;
•        консультувати батьків та учнів дистанційно;
•        оперативно надавати батькам інформацію щодо успішності учнів;
•        створювати архів методичних матеріалів із забезпеченням загального чи обмеженого доступу до них (наприклад, архів, доступ до якого мають учні та/або батьки лише окремого класу);
•        розміщувати інформацію на веб-сайті навчального закладу;
•        створювати електронні предметні словники;
•        вести блог чи мікроблог тощо.     

Адміністрації навчального закладу  використання ІКТ дає змогу:
•        оптимізувати звітність;
•         зробити персональний контроль більш докладним;
•        організувати електронний документообіг;
•        дистанційно стежити за перебігом навчально-виховного процесу (уроки, позакласні заходи тощо).

Учні, які вчаться за допомогою ІКТ, без обмежень у часі і просторі можуть отримувати:
•        доступ до контенту щодо навчального предмета;
•        індивідуальне домашнє завдання;
•        тренінг-і тест-завдання;
•        оперативну інформацію про результати своєї діяльності.

Батькам застосування ІКТ у школі дає змогу:
•          оперативно отримувати інформацію про результати навчальної діяльності дитини, перебіг навчально-виховного процесу, а також про заходи, які здійснюються на шкільному та інших рівнях;
•          контролювати виконання дитиною завдань різного рівня складності тощо.          

ВИСНОВОК:

•    Cуспільство, яке дбає про своє майбутнє, має усвідомити колосальні можливості ІКТ і навчитися грамотно застосовувати їх. Насамперед в освіті. Основним завданням впровадження ІКТ у навчально-виховний процес є підвищення зацікавленості учнів навчанням, зростання результативності і якості навчальних досягнень учнів, розвиток їх пізнавальних інтересів, підготовка покоління, спроможного активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов’язаний з інформатизацією. Наше ж завдання – допомогти їм у цьому.

Категорія: Методичні розробки | Додав: arsenal95 (03.02.2016)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2017
Годинник
Погода
Пошук
Газета "Колосочок"

Журнал "Колосок"
Календар
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Який напрям навчання тобі до вподоби
Всього відповідей: 187
Друзі сайту
Сайт управління освіти
ЗОШ №1
Ліцей
ЗОШ №3
ЗОШ №4
ЗОШ №5
ЗОШ №6
ЗОШ №7
Гімназія
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz